Ziarul electronic al arădenilor

UPDATE: Recepţia primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad, amânată

autostrada-nadlac-aradCompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a amânat, joi, recepţia celor 22 de kilometri ai primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad, comisia care a mers la faţa locului constatând că nu au fost executate toate lucrările contractate.

O comisie de control a CNADNR a inspectat, joi, cei 22 de kilometri ai primului lot din autostrada Nădlac-Arad, cuprinşi între frontiera cu Ungaria şi oraşul Pecica, în vederea semnării recepţiei, verificările având loc la solicitarea constructorului, care doreşte ca astfel să fie ridicată restricţia de viteză de 100 kilometri la oră existentă pe acest segment.

Echipa de control, condusă de Doru Călinescu, director de calitate în CNADNR, a constatat că o serie de lucrări nu au fost executate încă, astfel încât a amânat semnarea recepţiei.

Conform lui Călinescu, majoritatea lucrărilor rămase neexecutate sunt în afara carosabilului, respectiv la acostamente sau decantoare, în timp ce pe şosea mai sunt de montat, pe o distanţă de 8,5 kilometri, parapete antiorbire.

Comisia a constatat şi “alte neconformităţi”, care au fost transmise în scris constructorului.

Cu toate acestea, reprezentantul CNADNR a spus că pe segmentul de autostradă şoferii pot circula în condiţii de siguranţă, dar recepţia şi ridicarea restricţiei de viteză vor fi făcute doar atunci când toate lucrările prevăzute în contract vor fi încheiate, neprecizându-se o dată la care va avea loc o nouă inspecţie.

Conform contractului, primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad trebuia finalizat la sfârşitul lunii ianuarie.

Lotul I şi un segment de şase kilometri din lotul II, respectiv un total de 28 de kilometri, au fost deschise circulaţiei în 19 decembrie 2014, astfel că se poate circula între Nădlac şi Pecica, însă la ambele capete ale şoselei de mare viteză şoferii coboară pe DN7.

La frontieră, autostrada se termină, urmând ca abia în luna iunie 2015 să se facă joncţiunea cu autostrada din Ungaria, care este în lucru. La Pecica, şoferii pot urca pe autostradă de pe DN7, existând un sens giratoriu.

Pentru a se putea da în folosinţă acest tronson de 28 de kilometri, constructorii au realizat şase kilometri din lotul II, cuprins între Pecica şi Arad.

Lucrările la lotul al doilea au termen de finalizare sfârşitul lunii iunie 2015, perioadă în care ar urma să fie terminată şi autostrada din Ungaria cuprinsă între Nădlac şi Mako.

UPDATE

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A. precizează că, în data de 12 februarie, Comisia de Recepție la Terminarea Lucrărilor pentru Autostrada Nădlac – Arad, Lot 1, a constatat o serie de lucrări nefinalizate:

– 40 de bucăți bazine colectoare pentru asigurarea deversării apelor

– montarea de panouri antiorbire pe 8,3 km conform proiectului de execuție

– realizarea drumului tehnologic pe lungime de 50 km în lungul autostrăzii

– curățarea șanțurilor de material care obstrucționează scurgerea apelor

„De asemenea, pe întreg sectorul inspectat sunt necesare lucrări de reprofilare acostamente, taluze, completare cu pământ vegetal și refacerea cadrului natural. Traficul la această dată se desfășoară în condiții de siguranță deoarece lucrările rămase de executat sunt în afara părții carosabile. Recepția de terminare a lucrărilor va fi făcută de CNADNR SA la data finalizării lucrărilor de remediere semnalate“, se menționează într-un comunicat de presă remis de CNADNR SA.

Share Button

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *