Povestea lui André Citroën, industriaşul care a pus bazele unui imperiu auto

Publicat de actualitati-arad in 30 Mar, 2016 | Parerea ta

André CitroënAndre-Gustave sau André Citroën s-a născut în 1878 în Paris într-o familie numeroasă, fiind al cincilea copil la părinţi, şi a devenit un industriaş francez cunoscut în lume datorită automobilului care îi poartă numele, scrie Business Magazin.

Numele Citroen provine de la “Limoenman”, care în limba olandeză înseamnă “omul cu lămâi mici”, apoi a fost schimbat în Citron (lămâie), apoi când familia s-a mutat la Paris, în 1873, numele a suferit o nouă transformare: Citron a devenit Citroën.

André Citroën a fost fascinat de romanele lui Jules Verne, iar construcţia turnului Eiffel l-a făcut să îşi dorească să devină inginer. André a absolvit Ecole Polytechnique în 1898, apoi a lucrat ca inginer şi designer industrial. După absolvire a vizitat Polonia, locul de naştere al mamei sale, care murise recent.

În acea călătorie, André Citroën a descoperit un procedeu de tăiere a angrenajelor în formă de “V”, a intuit mai multe posibilităţi de utilizare a procedeului şi a cumpărat brevetul, potrivit Business Magazin.

În 1908, a fost angajat la automobilele Mors şi a reuşit să crească producţia companiei de la 125 de automobile pe an la 1.200. La vârsta de 24 de ani, a pus bazele primei sale companii La Société des Engrenages Citroën (compania de angrenaje), pe care o transformă după Primul Război Mondial într-o companie de produs automobile. Prima maşină Citroën a ieşit de pe linia de asamblare în 1919. De-a lungul anilor construieşte mai multe fabrici în Franţa, iar în 1932, Citroën a devenit al patrulea producător de automobile din lume ca mărime.

Pe lângă faptul că a adus producţia în masă a autovehiculelor în Europa, Citroën a creat o reţea de sedii unde oferea servicii postvânzare, dar a şi implementat mai multe semne de circulaţie în infrastructura franceză.

Costurile pentru dezvoltarea automobilului Traction Avant, care, ironic, va creşte vânzările companiei, a dus la falimentul Citroën în 1934. Compania a fost preluată de creditorul principal, Michelin, apoi reorganizată în 1935.

Conform Business Magazin, André Citroën a rămas în istorie datorită faptului că a adus metodele de reducere a costurilor şi timpului de producţie în industria europeană de automobile.

Maşina introdusă în 1919 a devenit versiunea europeană a modelului Ford T, făcând automobilul accesibil omului obişnuit. Un alt model de succes al companiei îl reprezintă TA 7, aceasta fiind prima maşină populară cu tracţiune faţă.

André Citroën a suferit de cancer la stomac şi a murit în 1935.

Share Button

comentarii

Leave a comment

Captcha Captcha Reload

apiland.ro

Mai multe din Life

… Socializeaza …

Certificat Web ziare ziare-pe-net.ro stiri in timp real! Site-ul apare in Directorul Kappa Stiri Ziare