Opinia nutriţionistului: Ce dietă mi se potriveşte?

Publicat de actualitati-arad in 09 Jun, 2016 | Parerea ta

DietaDietele din mass-media ne permit rezultate rapide, însă ce ar trebui să ne dorim de fapt nu este doar să slăbim mai multe sau mai puţine kilograme, ci pur şi simplu să adoptăm nişte obiceiuri alimentare care să favorizeze şi slăbirea corporală, afirmă nutriţionistul Lygia Alexandrescu.

Ea menţionează că dietele, în general, sunt atât de restrictive încât în cele mai multe cazuri se dovedesc a fi un fiasco – unele dintre ele furnizează atât de puţine calorii că abia se găsesc resursele energetice necesare să fie continuate chiar şi pe o perioadă scurtă.

Cu toate acestea, arată nutriţionistul, s-a observat că prin urmarea strictă a oricărei diete în care se număra caloriile şi aportul de grăsimi şi glucide se slăbeşte.

„Formula unică a fiecărei diete este simplă: consumă mai puţine calorii decât poate arde organismul şi rezultatul este slăbirea. Nu este necesar să se administreze medicaţie pentru a avea rezultate mai bune, ci singurul lucru înţelept ar fi să se înceapă o schemă alimentară echilibrată şi, ce e cel mai important, care poate şi trebuie să fie urmată pentru tot restul vieţii.

Bineînţeles că există foarte puţini oameni care pot face acest lucru şi de aceea adoptarea unei diete trebuie să aibă ca principal scop orientarea subiectului în direcţia favorabilă schimbării modului de viaţă. O astfel de dietă trebuie practic să ne înveţe să mâncăm sănătos şi să ne ajute să realizăm şi obiectivul legat de pierderea kilogramelor în plus“, precizează Lygia Alexandrescu.

Nutriţionistul subliniază că, indiferent de programul ales, alimentele sănătoase, de tipul fructelor şi legumelor proaspete, proteinelor din carne degresată de pasăre, peşte sau vită, lactatelor, etc, trebuie să fie o permanenţă în dietă.

Trebuie, de asemenea, înţeles faptul că alimentele ‘bogate’ din punct de vedere nutriţional nu sunt doar sănătoase, ci ajută şi la pierderea ponderală şi prelungesc viaţa.

Din punct de vedere al variantelor de diete disponibile în media, există o diversitate uriaşă.

Dieta hipoglucidică este cea mai în vogă în momentul de faţă, iar dieta hipolipidică a ocupat locul fruntaş în topul dietelor de la sfârşitul anilor ’90.

„Cea mai recomandată este însă dieta bazată pe alimente bogate în nutrienţi şi sărace în energie (calorii). Este important de remarcat faptul că, atunci când se începe un anumit program nutriţional, aceste lucruri trebuie înţelese pe deplin şi mai ales trebuie urmate cu stricteţe. În funcţie de planul nutriţional urmat şi de felul în care reacţionează organismul, este posibil ca rezultatele să nu fie atât de rapide pe cât s-ar fi dorit.

De aceea, înainte de începerea dietei trebuie să se stabilească (şi să se respecte) o perioadă de timp în care dieta trebuie urmată fără abatere. În felul acesta se va evita abandonarea prematură a dietei şi vor creşte şansele obţinerii unor rezultate pozitive“, afirmă nutriţionistul.

Potrivit Lygiei Alexandrescu, în cazul în care dieta începută este alterată prin consumarea unor alimente mai bogate în calorii, este suficient ca în ziua următoare dieta să conţină alimente mai uşoare şi mai sărace în calorii decât în dieta de bază.

„Esenţial este să se înţeleagă faptul că pierderea rapidă a kilogramelor este nesănătoasă şi, în plus, atrage după sine riscul recâştigării acestora într-un timp foarte scurt de la întreruperea dietei. Ritmul ideal de slăbire este de 1 – 1,2 kg/ săptămână. După renunţarea la o dietă dezechilibrată, perioada de menţinere este foarte scurtă şi există riscul creşterii ponderale rapide“, atrage atenţia nutriţionistul.

Lygia Alexandrescu semnalează că, deoarece aceste regimuri restrictive nu au un aport suficient de fibre şi carbohidraţi complecşi, există riscul apariţiei unor probleme: constipaţie, stări de slăbiciune, nivel energetic scăzut, degradarea unghiilor, a părului şi a pielii. Mai mult, pentru persoanele care urmează diete hiperproteice, de exemplu, pe o perioadă îndelungată, există riscul apariţiei pietrelor la rinichi, a constipaţiei, a osteoporozei şi a hipercolesterolemiei.

De asemenea, anumite tipuri de cancere îşi pot face apariţia atât timp cât în dietă există mult colesterol, grăsimi săturate, şi nu există fibre şi antioxidanţi, arată nutriţionistul.

Share Button

comentarii

Leave a comment

Captcha Captcha Reload

bioportal.ro%20
apiland.ro
Carturesti.ro

Mai multe din Life

… Socializeaza …

Certificat Web ziare ziare-pe-net.ro stiri in timp real! Site-ul apare in Directorul Kappa Stiri Ziare