O scurtă analiză a marketingului online în România

Publicat de actualitati-arad in 09 Oct, 2017 | Parerea ta

Marketingul este un domeniu care se schimba si evolueaza permanent si care necesita o anumita doza de viziune si creativitate.

Pentru a stabili si a mentine o comunicare eficienta cu publicul tinta, trebuie sa tinem cont de schimbarile ce au loc constant in era contemporana a tehnologiei digitale, si sa concepem o strategie care sa tina cont de mentalitatea si comportamentul consumatorului in ceea ce priveste cumparaturile online.

Bugetul alocat promovarii de catre antreprenori a crescut semnificativ in ultimii 10 ani. In anul 2008, in plin debut al crizei economice, marketerii alocau un buget cat mai restrans promovarii, insa in anul 2017, orice antreprenor, mai ales unul care activeaza si in mediul online, ar trebui sa fie constient de faptul ca businessul pe care il conduce are nevoie de vizibilitate pe Internet.

Insa, lipsa unor cursuri dedicate acestui domeniu, care sa pregateasca viitori si actuali oameni de marketing pentru o cariera in online, mai ales din punct de vedere practic, isi spune cuvantul. Situatiile complexe cu care multe companii si firme se confrunta in lupta pentru vizibilitate pe Internet necesita specialisti cu experienta in domeniul vast al marketingului online.

„La fel ca in cazul marketingului si publicitatii traditionale, in mediul online, orice business se ghideaza dupa trei coordonate esentiale: clientii, recuperarea investitiei si profitul generat”, sustine Ovidiu Joita, CEO si fondator iAgency, agentie de marketing online ce activeaza de 10 ani in domeniu.

Atata timp cat iti recuperezi investitia si obtii profit, atunci poti spune ca ai un business de succes. Diferenta majora intre marketingul online si cel traditional consta in felul in care publicul tinta reactioneaza la un mesaj comunicat ineficient.

In mediul online, audienta te “taxeaza” rapid pentru orice mesaj inconsistent sau care intra in conflict cu sistemul lor de valori. Feedbackul este mai usor de evaluat, iar rezultatele unei campanii si ale unei strategii de promovare online se pot masura mult mai usor decat in cazul unei campanii de marketing traditional.

Care sunt tendintele actuale in marketingul online din Romania?

Agentiile de marketing online profesioniste se focuseaza din ce in ce mai mult pe optimizarea SEO (Search Engine Optimization) si pe livrarea unui continut de calitate si relevant pentru audienta, axandu-se pe indicatorii de user-experience (modul in care utilizatorii interactioneaza cu continutul).

Avand in vedere ca mai bine de 91% dintre romani folosesc Google pentru a cauta produse si servicii, nu este de mirare ca specialistii in marketing online au inceput sa puna accentul pe continutul de calitate.

Tinand cont ca nivelul competitiei dintre business-uri din acelasi domeniu de activitate este din ce in ce mai ridicat, diferenta intre branduri o face calitatea continutului livrat audientei online si a strategiei de optimizare SEO adoptate.

Cum se intrevede marketingul online in viitor?

Perspectivele de viitor ale acestui domeniu sunt foarte promitatoare. Deoarece marketingul online este un domeniu in continua dezvoltare, inca se scriu principii pe aceasta tema si se fac eforturi de “teoretizare” a disciplinei.

Pe zi ce trece, devine un lucru cert faptul ca Internetul va ajunge principalul canal de comunicare, de aceea chiar si mass media traditionale, precum televiziunile sau posturile de radio, au inceput sa recunoasca importanta mediului online si au inceput sa faca demersuri in aceasta directie.

Cele 4 probleme majore cu care se confrunta business-urile online din Romania?

1. O mare parte dintre angajatii din domeniul marketingului online nu sunt pregatiti sa tina pasul cu cerintele actuale ale pietei.

Din cauza faptului ca nu exista cursuri de calitate sau specializari universitare dedicate marketingului online si avand in vedere ca este un domeniu relativ nou, nu se gasesc usor specialisti bine pregatiti care sa fie capabili sa faca fata provocarilor existente la ora actuala si care sa livreze servicii de calitate.

2. Statul inca nu se implica suficient in ceea ce priveste siguranta cumparaturilor in mediul online si protectia consumatorului. Acesta ar trebui sa instituie controale riguroase si sa inchida definitiv magazinele online care functioneaza ilegal si care apar si dispar peste noapte.

De aceea, este foarte dificil pentru firmele care sunt corecte si care functioneaza legal, sa practice preturile pe care un magazin-fantoma, ilegal, le practica.

3. O alta problema majora pentru businessurile online din Romania o reprezinta sistemul de livrare al comenzilor efectuate. Multi dintre utilizatorii de Internet, mai ales in perioadele de sarbatori sau promotii, se declara dezamagiti si recurg la comertul clasic, deoarece volumul mare de livrari din acea perioada face ca firmele de curierat sa esueze in livrarea tuturor comenzilor la timp.

4. In ziua de azi, exista o cerere substantiala din partea business-urilor romanesti pentru serviciile de marketing online, insa, din pacate, exista putine agentii redutabile care pot oferi servicii de calitate si rezultate concrete, iar acesta este unul din motivele pentru care astfel de servicii nu sunt ieftine.

Antreprenorii online din Romania ar trebui sa inteleaga ca investitia in servicii de marketing online este una inteligenta, care le poate genera profituri uriase pe termen lung.

„Progresul constant al tehnologiei digitale a determinat cresterea procentului de oameni care sunt prezenti in mediul online. Comertul online se dezvolta si el cu fiecare an ce trece, dovada fiind faptul ca a detronat comertul clasic in multe state occidentale.

Marketerii si antreprenorii care nu se ocupa de prezenta lor in mediul online si nu dau atentie optimizarii SEO vor pierde mult teren in fata celor care stiu sa se promoveze corect si sa se foloseasca de toate oportunitatile pe care Internetul le ofera”, sustine Ovidiu Joita.

Ovidiu Joita activeaza cu succes in piata online de 15 ani si are in portofoliul sau branduri cunoscute de retail, dar si site-uri de publishing (presa). Acesta va sustine pe 24 octombrie la Cluj-Napoca, in cadrul TeCOMM (eveniment premium de eCommerce din Europa de Est), Masterclass-ul SEO, cu scopul de a oferi mai multe informatii cu privire la indexarea Google si tehnicile de SEO din 2017-2018.

Share Button

comentarii

Leave a comment

libris.ro%20

Mai multe din Economic

… Socializeaza …

Certificat Web ziare ziare-pe-net.ro stiri in timp real! Stiri Ziare