Ziarul electronic al arădenilor

Mașinile parcate neregulamentar, ridicate de pe străzile din Arad

Autovehiculele parcate neregulamentar sau abandonate pe domeniul public din municipiul Arad vor fi ridicate și transportate într-un spațiu special amenajat, iar pentru recuperarea lor, proprietarii vor trebui să achite o taxă.

În acest sens, la următoarea ședință a Consiliului Local Municipal va fi supus votului Regulamentul de desfășurare a activității de ridicare, transport, depozitare și eliberare a vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă, precum și a vehiculelor fără stăpân și abandonate pe terenuri aparținând domeniului public  sau privat al statului ori al municipiului Arad

În document se arată că ridicarea autovehiculelor se va realiza prin intermediul Serviciului Parcări și Ridicări Vehicule din cadrul SC Recons SA.

„Obiectivul prezentului regulament vizează ridicarea, transportul și depozitarea autovehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă, precum și a autovehiculelor abandonate și fără stăpân de pe domeniul public din raza Municipiului Arad. (…) Serviciul pentru activitățile de ridicare, transport, depozitare și restituire a autovehiculelor staționate neregulamentar va funcţiona şi va acționa permanent (24 de ore, zilnic) în vederea îndeplinirii în mod corespunzător a atribuţiilor transmise de Consiliul Local al Municipiului Arad şi a respectării legislaţiei în vigoare. (…) Măsura ridicării autovehiculului staționat neregulamentar va fi efectuată în baza dispoziției de ridicare întocmită de agenții constatatori din cadrul Direcției Poliției Locale Arad“, se arată în Regulamentul care va fi supus votului consilierilor municipali.

În Regulament se mai menționează că „operațiunea de ridicare a unui vehicul staționat neregulamentar pe partea carosabilă va fi demarată numai după primirea dispoziției de ridicare întocmită de agenții constatatori din cadrul Direcției Generale Poliția Locală Arad și din cadrul Serviciului Rutier al IPJ Arad și va respecta procedura descrisă în Regulamentul de aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195/2002, privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006, cu modificările și completările ulterioare“.

Autovehiculele ridicate de pe domeniul public vor fi duse într-un spațiu special amenajat pe str. Dosoftei, FN.

În termen de 24 de ore de la depozitarea unui vehicul, Serviciul Parcări și Ridicări Vehicule va informa telefonic și prin e-mail dispeceratul Direcției Generale Poliția Locală Arad în vederea identificării proprietarului și a informării acestuia asupra situației vehiculului ridicat, transportat, depozitat și nerevendicat.

„Dacă în timpul desfășurării manevrelor de ridicare, proprietarul/deținătorul legal se prezintă înaintea finalizării operaţiunii, acesta are opțiunea de a achita contravaloarea cheltuielilor de ridicare pe loc, mașina putând fi restituită“, se mai menționează în Regulament.

Tarifele aferente activității de ridicare, transport și depozitare a autovehiculelor parcate neregulamentar în municipiul Arad sunt:

Tarif ridicare –160 lei

Tarif transport –190 lei

Tarif depozitare – 20 lei/zi sau fracțiune de zi.

Pentru autovehiculele/remorcile nerevendicate de proprietari sau împuterniciți, în termen de 30 de zile calendaristice de la ridicare, transport și depozitare va fi înștiințată Direcția Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Arad, în vederea predării acestora spre valorificare. Cheltuielile cu ridicarea, transportul și depozitarea pentru o zi vor fi suportate de municipalitate.

Mașinile parcate neregulamentar pe drumurile publice pot să fie ridicate din nou, începând din a doua parte a lunii ianuarie 2017, conform unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Decizia a venit în condițiile în care această măsură nu mai putut fi aplicată din anul 2015.

Share Button

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.