Cu ce bani este reparată autostrada Arad-Timișoara?

Publicat de actualitati-arad in 13 Jun, 2013 | Parerea ta

AUTOSTRADA - ARAD - TIMISOARADeputatul PNL Mihăiţă Calimente îi cere ministrului Dan Şova să precizeze cu ce bani este reparată autostrada Arad-Timişoara, deschisă circulaţiei în 2011, înainte de finalizare, şi reasfaltată acum şi dacă există o înţelegere între stat şi constructor ca reparaţiile să fie făcute din bani publici.

Deputatul de Arad Mihăiţă Calimente a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că autostrada Arad-Timişoara a rămas în faza de şantier, la un an şi jumătate de la deschiderea circulaţiei, “doar că între timp viteza permisă a scăzut de la o sută de kilometri la oră la doar 60 de kilometri la oră”.

“Am văzut că s-a redeschis şantierul pe autostradă, care de fapt nu a fost închis niciodată. Tot stratul de rulare se reface şi abia acum se aşează panourile antiorbire dintre sensurile de circulaţie. Probabil va mai dura mult până când va fi gata această autostradă”, a spus Calimente.

Parlamentarul a adăugat că săptămâna viitoare îi va transmite ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova (PSD), o scrisoare prin care îi cere să răspundă cu ce bani se repară şoseaua.

“Întrebarea pe care i-o pun ministrului Şova este cine plăteşte toate aceste reparaţii, pentru că, din ce ştiu eu, atunci când era în prag de alegeri şi aveau nevoie de evenimente şi Boc să se plimbe, au forţat constructorul să facă autostrada, bănuind constructorul că vor avea probleme în urma faptului că sunt grăbiţi, iar drumul este deschis înainte de finalizare”, a spus deputatul PNL.

Deputatul afirmă că ar putea exista “un contract prin care constructorul nu îşi asumă problemele care apar, iar reparaţiile să rămână în sarcina statului”. “Şova trebuie să răspundă dacă există o astfel de înţelegere între Guvern şi constructor”, a spus Calimente.

El a adăugat că “ar trebui să fie imputată paguba celor care au instigat firma să facă lucrările la calitatea la care s-au făcut”, referindu-se la membrii fostei guvernări PDL.

Autostrada Arad-Timişoara, deschisă traficului în decembrie 2011, în urma unei investiţii de aproximativ 135,43 de milioane de euro, este reasfaltată pe toată lungimea, după ce stratul de suprafaţă a început să se deterioreze, poliţiştii impunând restricţii de viteză pe segmentele aflate în lucru.

Potrivit Biroului de Poliţie Autostrăzi Vest, viteza pe autostrada Arad-Timişoara a fost restricţionată la 60 şi 80 de kilometri la oră în mai multe puncte, având loc atât lucrări de reasfaltare, cât şi alte lucrări programate, precum la poduri sau la acostamente.

Conform sursei citate, s-au mai impus restricţii de viteză de 80 de kilometri la oră în apropierea podurilor de peste autostradă, care sunt tencuite şi vopsite, dar şi în zonele în care se lucrează la acostamente, iar utilajele se află pe banda de urgenţe.

Autostrada dintre Arad şi Timişoara a fost deschisă traficului în decembrie 2011, iar la acea dată era asfaltat drumul, însă nu erau terminate alte lucrări, precum montarea parapetelor, montarea tuturor indicatoarelor, finalizarea podurilor.

Termenul de finalizare a lucrărilor a fost prelungit de mai multe ori, noul termen fiind noiembrie 2013.

De la deschiderea circulaţiei, pe autostradă au avut loc de mai multe ori reparaţii, în paralel cu lucrările prevăzute în proiect. Asfaltul a fost reparat şi în toamna anului trecut, după ce s-a ondulat de la traficul greu sau au apărut probleme la îmbinările de la poduri.

Reprezentanţii Regionalei Timişoara a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale afirmaseră atunci că asfaltul s-a surpat la îmbinările unor podeţe din cauza infiltraţiilor de apă pentru că autostrada nu a fost finalizată şi nu există încă pe toată lungimea drumului şanţuri de scurgere laterale.

De asemenea, în urmă cu o lună viaductul care leagă, peste autostradă, localităţile Şagu şi Hunedoara Timişană a intrat în reparaţii după ce au apărut crăpături mari în asfalt, pe o lungime de o sută de metri. Viaductul fusese construit în toamna anului trecut, dar o latură a terasamentului s-a lăsat, astfel că asfaltul a crăpat pe mijlocul rampei de urcare.

Lucrările sunt executate de consorţiul FCC Construccion şi Astaldi. Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri şi face parte din coridorul IV Pan-european. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,43 de milioane de euro.

sursa: Mediafax

Share Button

comentarii

Leave a comment

libris.ro%20

Mai multe din Economic

… Socializeaza …

Certificat Web ziare ziare-pe-net.ro stiri in timp real! Stiri Ziare