Fermierii din Nădlac au cerut ajutorul Comisiei Europene

Publicat de actualitati-arad in 26 Aug, 2013 | Parerea ta

IMG_3054Fermieri din orașul arădean Nădlac au apelat la Comisia Europeană pentru a soluţiona o problemă apărută odată cu construcţia autostrăzii Arad-Nădlac, în urma căreia accesul la 60% din terenurile agricole este blocat.

Președintele Asociației Producătorilor Agricoli „Țăranul Nădlăcan”, Gheorghe Porubszki, spune că fermierii din Nădlac se confruntă cu o problemă „uriașă“, deoarece autostrada planificată (A1), co-finanțată din fonduri europene, nu are în vedere construirea unui drum de trecere peste autostradă, care ar fi potrivit pentru utilaje agricole.

„Autostrada va reduce practic accesul fermierilor la 60% din terenurile lor agricole“, a afirmat Gheorghe Porubszki.

Porubszki a mai spus că Asociaţia Producătorilor Agricoli „Ţăranul Nădlăcan“ a apelat la diverse instituții din țară responsabile pentru situație (prim-ministru, Ministerul Transporturilor, CNADNR, Consiliul Județean Arad, etc.).

„Deși autoritățile române au recunoscut consecințe negative pentru comunitatea locală și necesitatea pentru construirea unei treceri pentru fermieri, nici o soluție concretă nu a fost oferită. Autorităţile române nefiind capabile sa rezolve problema, Asociaţia Producătorilor Agricoli «Ţăranul Nădlăcan» a cerut ajutorul Comisiei Europene pentru a facilita rezolvarea problemei. Comisia Europeană a recunoscut consecinţe grave pentru comunitatea locală și a cerut autorităţilor române să dea explicaţii și să propună planul de rezolvare acestei situaţii“, a spus Gheorghe Porubszki.

Fondul funciar agricol al oraşului Nădlac cuprinde aproximativ 12.500 de hectare, pe care autostrada le-a împărţit în două părţi: 40%, reprezentând teren de fertilitate slabă și medie se află în partea accesibilă, iar 60%, reprezentând teren de fertilitate ridicată, se află în partea blocată de autostradă.

„Specificitatea muncilor agricole presupune deplasarea pe aceste terenuri agricole cu utilaje agricole speciale, a căror caracteristici tehnice, dimensiuni şi gabarit le face dificil de manevrat şi nu permite deplasări pe distanţe mari.

Neţinând cont că oraşul Nădlac este un oraş agricol şi ignorând nevoile specifice ale acestei ramuri a economiei, proiectantul nu a prevăzut nici o trecere agricola, singură trecere existentă este pe un drum județean, DN 709J, pe care nu au acces utilajele agricole“, a mai spus președintele Asociației Producătorilor Agricoli „Țăranul Nădlăcan”, care a adăugat că efectele acestei situaţii au un impact negativ major asupra agricultorilor din Nădlac.

Gheorghe Porubszki susține că autostrada va bloca accesul agricultorilor nădlăcani la 60% din terenuri agricole, afectând grav economia locală, ducând la costuri de exploatare majorate şi, nu în ultimul rând, la scăderea locurilor de muncă în agricultură.

„Principala resursă economică a majorităţii populaţiei, de peste 8.000 de locuitori ai Nădlacului, o constituie exploatarea pământului“, a mai spus președintele Asociației Producătorilor Agricoli „Țăranul Nădlăcan”.

Aproximativ 300 de agricultori au protestat, în luna decembrie, și au organizat un marș cu tractoare și utilaje agricole pe străzile orașului arădean Nădlac, fiind nemuțumiți că din cauza tronsonului de autostradă Nădlac-Arad nu pot ajunge la o mare parte a terenurilor agricole.

CITITI SI: Protest la Nădlac. Agricultura locală a fost înmormântată

Share Button

comentarii

Leave a comment

libris.ro%20

Mai multe din Actualitati

… Socializeaza …

Certificat Web ziare ziare-pe-net.ro stiri in timp real! Stiri Ziare