UPDATE Compania Takata cere intrarea în faliment

Publicat de actualitati-arad in 19 Jun, 2017 | Parerea ta

Compania niponă Takata Corp, care are trei fabrici în România, dintre care două la Arad, va depune cererea de intrare în faliment, în contextul în care caută să ajungă la un acord financiar cu producătorul de componente auto Key Safety System, potrivit unor surse citate de Reuters.

În România, japonezii de la Takata au două fabrici la Arad, una producătoare de volane şi una de centuri de siguranţă, şi o alta la Sibiu, unde se produc saci pentru airbaguri.

Takata, unul dintre cei mai mari producători de componente auto, lucrează de luni de zile pentru a finaliza acordul cu Key Safety. Potrivit surselor Reuters, compania Key este aşteptată să achiziţioneze acţiuni din Takata ca parte a planului de restructurare în procesul de faliment.

Cotidianul nipon Nikkei a raportat că o nouă companie creată de Key va cumpăra operaţiunile Takata pentru 1,6 miliarde de dolari şi va continua să livreze air baguri, centuri de siguranţă şi alte produse, lăsând datoriile unei alte companii.

Tokyo Stock Exchange a anunţat vineri că a suspendat tranzacţiile cu acţiuni Takata în urma ştirilor care au apărut potrivit cărora compania se pregăteşte de faliment. La ultima închidere a zilei bursiere, aceasta avea o valoare de piaţă de 360 de milioane de dolari.

Firma are o datorie de 850 de milioane de dolari către producătorii auto globali, în urma unui acord stabilit la începutul anului, care a generat cel mai mare număr de maşini rechemate în service. Datoria trebuie plătită până la începutul anului 2018.

Potrivit surselor citate de Reuters, un acord final cu Key nu va putea fi posibil până când Takata nu depune cererea de intrare în faliment. Takata intenţionează să înceapă procesele atât în Statele Unite, cât şi în Japonia.

Cei mai mari producători auto sunt îngrijoraţi de planul de faliment al companiei din cauza faptului că ar putea înregistra întârzieri în procesul de înlocuire a airbagurilor afectate. Peste 65% din cele 46,2 milioane de air baguri chemate în service în Statele Unite nu au fost reparate.

Un judecător din Statele Unite a spus, la începutul anului, că înlocuirea tuturor pompelor de umflat airbaguri ar putea ajunge la 8 miliarde de dolari. Airbagurile Takata ar putea exploda cu o forţă mult prea mare.

În ianuarie, Takata a pledat vinovată şi va plăti un milion de dolari pentru a finaliza o investigaţie a Departementului de Justiţie al Statelor Unite asupra problemelor la airbaguri care au dus la moartea a 16 oameni în lume. Takata a fost, de asemenea, învinuită pentru rănirea a 180 de oameni.

Din 2008, peste 100 de milioane de pompe ale airbagurilor din toată lumea, folosite în maşinile a 19 producători auto, inclusiv Honda Motor, Ford Motor, Volkswagen şi Tesla, sunt vizate. Chemările în service vor continua până în 2019.

sursa: Mediafax

UPDATE

Sindicatul ”Europa” de la SC Takata Romania SRL, societate care operează fabrica de componente auto din Arad, a anunţat încheierea noului contract colectiv de muncă pentru cei aproximativ 4.500 de angajaţi.

Liderul sindical, Lucian Lengyel, a declarat, luni, corespondentului News.ro, că negocierile cu board-ul companiei pentru noul contract colectiv de muncă au fost încheiate vineri, iar documentul prevede atât salarii mai mari cât şi condiţii de muncă mai avantajoase.

”Negocierile cu board-ul s-au derulat pe perioada a două luni, iar în acest moment putem anunţa că avem un nou contract colectiv de muncă, valabil pentru perioada 2017-2019. De la 1 iulie 2017, salariile în fabrica din Arad vor creşte, dar avem şi o reglementare mult mai favorabilă a relaţiilor de muncă”, a spus Lengyel, care nu a putut da publicităţii procentul creşterilor salariale, afirmând însă că din iulie ”salariile vor fi printre cele mai competitive din această parte a Europei”.

Referitor la informaţiile publicate în presa internaţională, potivit cărora ”corporaţia mamă” ar putea declanşa procedura de faliment, liderul sindical din Arad afirmă că această acţiune ”nu ar fi urmată de dizolvarea companiei”.

”Deşi board-ul ne ţine la curent cu evoluţia companiei, nu am primit o informare pe cale oficială despre o eventuală procedură de faliment. Totuşi, e important de  precizat că această procedură nu ar înseamna o dizolvare, ci ar urmări interesul companiei. Au trecut şi alte corporaţii prin astfel de proceduri de reorganizare, iar fabricile nu au fost afectate”, spus Lengyel.

Conform liderului de sindicat, ”fabrica din Arad este una dintre cele mai profitabile entităţi de sub umbrela Takata şi nu s-ar pune problema închiderii”.

Lucian Lengyel a adăugat că fabrica face permanet angajări datorită volumului mare de muncă.

Potrivit reprezentanţilor Agenţiei Judeţeane pentru Ocuparea Forţei de Muncă Arad, Takata Arad are notificate 17 posturi vacante în momentul de faţă, însă la începutul anului avea aproximativ 150 de posturi libere.

Share Button

comentarii

Leave a comment

libris.ro%20
armonianaturii.ro/

Mai multe din Actualitati, Economic

… Socializeaza …

Certificat Web ziare ziare-pe-net.ro stiri in timp real! Stiri Ziare