Cel mai lung apel la Telverde Antisuicid din România a durat peste opt ore

Publicat de actualitati-arad in 04 Nov, 2016 | Parerea ta

telverdeUn bărbat care a sunat la Telefonul Verde Antisuicid şi care intenţiona să îşi ia viaţa a vorbit peste opt ore cu un voluntar, iar la final a fost convins să renunţe la gestul extreme.

Doina Cosman, preşedintele Alianţei Române de Prevenţie a Suicidului, asociaţie care gestionează TelVerde Antisuicid, a declarat că a constatat o creştere a convorbirilor la această linie gratuită, la câteva apeluri în fiecare noapte.

„Linia telefonică TelVerde Antisuicid, singura astfel de linie la nivel naţional, funcţionează la Cluj-Napoca zilnic din 15 iulie 2013 între orele 19.00 – 7.00, iar în această perioadă de activitate s-au recepţionat 5.357 de apeluri, din care 992 de apeluri au fost intervenţii în criză suicidară.

Am observat o creştere a numărului convorbirilor, dacă anii trecuţi aveam câteva convorbiri pe săptămână, acum avem mai multe convorbiri în fiecare noapte. Cel mai lung apel a durat peste opt ore şi a avut loc anul trecut, regula fiind că trebuie să se vorbească în mod continuu cu persoana care sună. A fost un bărbat aflat pe malul unui râu, lângă un pod, era în criză suicidară, cu impulsuri de a se arunca în apă. O persoană intelectuală, cultivată, cu o meserie de top şi care a fost salvată în urma convorbirii cu voluntara care a răspus la telefon”, a spus Cosman.

Potrivit acesteia, numărul cazurilor de suicid din România s-a redus anul trecut faţă de 2014 cu peste 1.000.

Voluntara care a discutat, anul trecut, opt ore cu bărbatul care intenţiona să se sinucidă a declarat că a dezbătut, împreună cu acesta, motivele de a rămâne în viaţă.

„Bărbatul cu care am vorbit era, după voce, de vârstă medie şi se afla în criză suicidară, cu risc suicidar înalt. Am început procesul de intervenţie în criză pentru care suntem pregătiţi şi am început să dezbatem, împreună, motivele de a rămâne în viaţă. Şi aici a intervenit componenta care a dus la durata apelului, şi anume că avea o minte dezvoltată şi am reuşit să construim, împreună, foarte multe motive şi să le combatem sau să le acceptăm împreună.

Foarte multe puncte de vedere noi au fost aduse în discuţie şi le-am dezbătut şi atunci s-a prelungit convorbirea, pe o amploare a gândirii. Nu a fost solicitant pentru mine ca voluntar, deoarece a fost o discuţie antrenantă din punct de vedere intelectual şi nu am simţit oboseala”, a spus aceasta.

Voluntara a adăugat că abia după încheierea apelului a resimţit oboseala fizică şi cea psihică.

„A fost un apel de peste 8 ore cu telefonul mobil la ureche din care am învăţat foarte multe. La final, bărbatul a ajuns acasă şi a rămas acolo şi am simţit, progresiv, instalarea liniştii lui sufleteşti şi evaporarea ideaţiei acute de suicid. Pot spune că am salvat viaţa unui om. Fac acest voluntariat la TelVerde de 2 ani şi am făcut 25 de gărzi de câte 12 ore, deci 25 de nopţi în total”, a precizat aceasta, studentă la Medicină.

Linia TelVerde Antisuicid este deservită de voluntari, majoritatea fiind masteranzi şi studenţi la Psihologie.

sursa: Mediafax

Share Button

comentarii

Leave a comment

libris.ro%20
bioportal.ro%20
reduceriturism.ro

Mai multe din Din tara

… Socializeaza …

Certificat Web ziare ziare-pe-net.ro stiri in timp real! Stiri Ziare