Băsescu: Autostrada Nădlac-Arad, expresia neputinței Guvernului

Publicat de actualitati-arad in 07 Aug, 2013 | 1 Commentariu

baseGALERIE FOTO Ceea ce se întâmplă pe tronsonul de autostradă Nădlac-Arad este o expresie și o emblemă a neputinței, iar Guvernul trebuia să intervină și să finanțeze continuarea lucrărilor, a spus președintele Traian Băsescu, în timpul vizitei pe șantierul tronsonului de autostradă Nădlac-Arad.

Șeful statului a făcut, miercuri, o vizită pe șantierul tronsonului de autostradă Nădlac-Arad, unde lucrările sunt oprite, și a afirmat că trage un semnal de alarmă către guvern „să se trezească“.

Băsescu a spus că a fost pe cele două tronsoane de autostradă şi că „ceea ce se întâmplă, adică nimic, înseamnă o expresie a neputinţei şi a proastei guvernări“

Totodată, președintele a spus că „Guvernul ar fi trebuit să intervină şi să aloce bani pentru terminarea lucrărilor la autostradă, pentru că ar fi recuperat investiţia din fonduri europene“.

„Contractul pentru tronsonul Nădlac-Pecica a fost suspendat din noiembrie anul trecut şi nu a fost subcontractat un nou constructor, iar la Pecica au fost oprite lucrările în iulie pentru că firma a intrat în insolvenţă. Intrarea în insolvenţă a firmei nu înseamnă însă oprirea activităţii firmei“, a spus Traian Băsescu, care a dat exemplu Hidroelectrica, care a fost în insolvenţă, dar cu toate acestea a continuat să producă energie electrică.

„Firmele mai intră şi în insolvenţă, dar, spre exemplu, în această situaţie, probabil că firma austriacă nu a mai primit bani de la bănci, iar asta înseamnă că trebuia imediat intervenţia Guvernului pentru finalizarea lucrărilor, pentru că banii se recuperează de la Uniunea Europeană“, a spus președintele, care a mai adăugat că „este inadmisibil modul în care Guvernul a stabilit priorităţile, uitând că vara lucrează constructorii, dar, în schimb, mărind taxele“.

„Pe de o parte, uităm că vara lucrează constructorii şi ne ocupam de alte trăznăi. Dacă vrem o emblemă a neputinţei venim pe autostrada Nădlac-Arad şi vedem ce înseamnă proasta guvernare, pentru că nici măcar nu este nu ştiu ce efort bugetar, şi de bani europeni (…) Trag un semnal de alarmă către guvern să se trezească“, a afirmat Traian Băsescu.

De asemenea, Băsescu a spus că în zona Nădlac „pare a fi o problemă şi de proiectare“, întrucât „n-au construit acces către exploataţiile agricole din zonă, altfel trebuie un ocol de 15-20 de kilometri pentru agricultori“.

„Exact la locul de intrare din Europa în România noi spunem: «Eu, Guvernul României, nu pot mai mult de atât». Este emblema neputinţei noastre“, a mai spus președintele în timpul vizitei, care a menționat că a făcut poze şi din elicopter, şi din maşină.

Întrebat dacă crede că au existat interese pentru oprirea lucrărilor, șeful statului a răspuns: „Dacă nu au fost interese, prostie a fost sigur“.

De asemenea, răspunzând unei alte întrebări, şeful statului a spus: „Nu-i suspectaţi de sabotaj, suspectaţi-i de altceva: de proastă guvernare şi de incapacitatea de a stabili priorităţi“.

Construcţia autostrăzii Nădlac – Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno – portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.

UPDATE

UPDATE

Ministrul pentru marile proiecte, Dan Şova, a declarat pentru Mediafax că este pentru prima oară când este de acord cu Traian Băsescu în ceea ce priveşte “proasta guvernare”, dar că acest lucru o priveşte pe Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, care s-a ocupat de autostrada Nădlac-Arad.

“Nădlac-Arad este o autostradă împărţită în două loturi: Nădlac-Arad, lotul I şi Nădlac-Arad, lotul II. Pentru amândouă loturile contractele au fost semnate de doamna ministru Anca Boagiu. Deci, dacă ne referim la proasta guvernare a doamnei Anca Boagiu, trebuie să recunosc că e prima oară în viaţa mea când sunt sută la sută de acord cu domnul preşedinte Băsescu”, a afirmat Şova.

Menţionând că pentru lotul I al autostrăzii Nădlac-Arad contractul a fost semnat cu firma lui Nelu Iordache, Şova a declarat: “Infracţiunile comise la atribuirea lotului Nădlac-Arad lotul I au fost principala cauză pentru care Programul Operaţional pentru Transport a fost suspendat de către Comisia Europeană timp de un an de zile. În loc să se mire, domnul preşedinte Băsescu mai bine şi-ar pune problema de ce a trebuit ca doamna Boagiu să semneze în condiţiile comiterii de infracţiuni – aşa a apreciat Direcţia de Luptă Antifraudă în urma controlului – şi de ce din această cauză am avut Programul Operaţional pentru Transport suspendat timp de un an de zile”.

În ceea ce priveşte al doilea lot al autostrăzii Nădlac-Arad, Dan Şova a menţionat că firma Alpine Bau a dat faliment în Austria, nu în România.

“Mă îndoiesc că Guvernul României ar fi putut să intervină pentru a evita falimentul Alpine în Austria. Dacă poate Preşedinţia, i-am fi recunoscători să rezolve falimentul Alpine în Austria”, a comentat Şova.

“Singurul lucru care se putea face şi care s-a făcut, în acord cu reprezentanţii Comisiei (Europene), a fost ca pentru 15% din Nădlac-Arad lotul doi, care a rămas neexecutat de către Alpine, să se reia o procedură de licitaţie pentru a desemna o nouă firmă care să realizeze cei 15% rămaşi. Era singura posibilitate în contextul procedurilor şi fondurilor europene. Asta a fost stabilit împreună cu Comisia Europeană, tot ceea ce spune domnul preşedinte Băsescu, cu compensări, cu să dăm bani, cu să continue sunt nişte poveşti”, a susţinut ministrul.

El a menţionat că singura posibilitate este reluarea licitaţiei, după ce un expert va stabili ce reprezintă cei 15% neexecutaţi, respectiv lucrările rămase de efectuat.

Şova a mai susţinut că procedurile pentru atribuirea noilor contracte au fost declanşate, iar câştigătorii licitaţiilor pentru cele două tronsoane de autostradă vor fi desemnaţi până la finalul acestui an.

AICI FOTO DE LA VIZITA PRESEDINTELUI TRAIAN BASESCU

Share Button

comentarii

1 comment

  1. mirabela says:

    A uitat, pare-se, cand spunea ca Romania nu are nevoie de autostrazi. Si nici nu ne-a spus cati km de autostrada s-au construit pe cand era ministrul Transporturilor ori pe vremea “competentelor” Cabinete Boc….

Leave a comment

libris.ro%20
reduceriturism.ro

Mai multe din Actualitati

… Socializeaza …

Certificat Web ziare ziare-pe-net.ro stiri in timp real! Stiri Ziare