Aradul a rămas fără pistă artificială de canotaj

Publicat de actualitati-arad in 19 Jun, 2013 | Parerea ta

canotaj-300x225Pista artificială de canotaj care trebuia să fie construită în Arad de firma care a făcut centura în regim de autostradă nu a mai fost realizată, deşi exista o înţelegere în acest sens cu autorităţile locale, primarul Falcă spunând că s-a renunţat la proiect întrucât avizele nu au fost date la timp.

În anul 2009, când au început lucrările la centura în regim de autostradă din municipiul Arad, Primăria şi societatea PORR Tehnobau und Umwelt AG Viena au semnat o înţelegere prin care firma respectivă se angaja să realizeze, în apropierea şoselei de mare viteză, prima pistă artificială de canotaj din România. Proiectul însă nu s-a mai realizat.

Pentru realizarea proiectului, Consiliul Local Arad a adoptat două hotărâri, una în 2009 şi a doua în 2010. Hotârârea din 2009 viza “colaborarea municipiului Arad cu societatea PORR Tehnobau und Umwelt AG Viena, Sucursala Bucureşti, în vederea realizării unei piste de canotaj, de categoria A, precum şi a altor lucrări de interes public”. Prin a doua hotârâre, cea din 2010, se constituia echipa de coordonare a lucrărilor aferente pistei de canotaj.

Conform înţelegerilor dintre părţi, municipalitatea oferea nisipul şi pământul necesar construirii centurii, pe care firma le-ar fi obţinut prin excavări de pe un teren viran situat între cartierul de blocuri Alfa şi Pădurea Ceala, teren traversat de centura rutieră. Astfel, excavările urmau să fie făcute după forma unei piste de canotaj cu opt culoare, cu o lungime de 2,2 kilometri şi o lăţime de 130 de metri.

Autorităţile locale afirmau la vremea respectivă că ar fi prima pistă artificială de canotaj din România şi cea mai mare din Europa de Est. În acelaşi timp, firma austriacă se obligase să amenajeze terenurile din jurul pistei, să realizeze drumurile de acces şi să consolideze malul drept al râului Mureş, aflat în apropiere. La finalul lucrărilor, firma urma să predea obiectivele realizate în proprietatea publică a municipiului, fără a avea pretenţii financiare.

Termenul de finalizare a lucrărilor trebuia să fie anul 2011, însă şantierul a fost închis la scurt timp după primele excavări, în 2009, pentru că firma nu obţinuse avizul de gospodărire a apelor. Pe parcurs, constructorul centurii a renunţat la demersurile pentru obţinerea avizelor, întrucât trecuse de etapele în care avea nevoie de nisip şi pământ pentru construirea şoselei.

Primarul din Arad, Gheorghe Falcă, spune acum că s-a renunţat la acest proiect întrucât avizele necesare nu au fost acordate la timp de către Admninistraţia Naţională Apele Române – Sistemul de Gospodărire a Apelor (SGA) Arad.

“Apele Române nu au eliberat niciodată avizele necesare, astfel că acest proiect a fost abandonat. Firma constructoare avea nevoie de umplutură pentru autostradă, dar dacă aceasta a fost finalizată, evident că nu mai are niciun interes să excaveze şi să facă pista de canotaj”, a declarat, miercuri, pentru Mediafax primarul Aradului.

Directorul actual al SGA Arad, Caius Parpală, afirmă că vechea conducerea a instituţiei a “tergiversat” acordarea avizelor.

“A existat o tergiversare la eliberarea avizelor de gospodărire a apelor, întemeiată sau nu. Pe când s-a putut ajunge la un compromis, prin găsirea unei soluţii tehnice, firma care construia autostrada nu a mai fost interesată”, a afirmat Parpală.

Potrivit autorităţilor locale, PORR Tehnobau und Umwelt AG Viena nu mai are nicio obligaţie de a duce la sfârşit acest proiect, iar municipalitatea nu a pierdut bani prin nerealizarea pistei.

sursa: Mediafax

CITITI SI: 520 de pagini despre canotajul arădean

Share Button

comentarii

Leave a comment

libris.ro%20
armonianaturii.ro/

Mai multe din Actualitati

… Socializeaza …

Certificat Web ziare ziare-pe-net.ro stiri in timp real! Stiri Ziare