8 kilometri din autostrada Nădlac-Arad sunt aproape gata

Publicat de actualitati-arad in 19 Jun, 2014 | Parerea ta

autostrada 5GALERIE FOTO Opt kilometri din tronsonul de autostradă Nădlac – Arad au fost aproape finalizați, mai fiind nevoie să fie turnat stratul de uzură, iar constructorii spun că lucrările sunt în grafic, urmând să fie finalizate în decembrie 2014.

Asocierea de firme care asigură consultanţa celor două loturi dintre frontiera cu Ungaria şi municipiul Arad, Via Design – Omicron – Amepro – Consitrans, împreună cu reprezentanţii constructorilor primului tronson, asocierea Astaldi SPA – Max Boegl România SRL, au prezentat presei, joi, la Primăria din Pecica, informaţii despre proiect şi despre stadiul lucrărilor desfăşurate pe primul tronson.

Primul tronson al autostrăzii Nădlac-Arad măsoară 22 km, iar conform datelor prezentate, noul constructor al primului tronson din autostrada Nădlac-Arad a executat 20% din contract, după ce a constatat numeroase degradări pe şantierul rămas abandonat după rezilierea contractului cu Romstrade, constructorii afirmând totuşi că lucrarea e în grafic.

Conform constructorilor, până acum au fost realizați 8 kilometri din primul lot al autostrăzii, dar încă nu a fost turnat stratul de uzură pe această porțiune.

„Au existat degradări la terasamente şi fundaţii, din cauză că nu s-au făcut conservări şi s-a scurs timp îndelungat de la oprirea lucrărilor până la reluarea acestora. Degradările au fost remediate de către antrepenorul care a câştigat contractul la sfârşitul anului trecut. În mare parte, degradările au fost cauzate de ploile care s-au infiltrat în terasamente, iar acestea s-au înmuiat”, a explicat Adrian Adler, directorul de proiect.

Adrian Adler a mai spus că pe şantier sunt peste 300 de muncitori şi 150 de utilaje, iar în luna august, 50 la sută din contract va fi executat.

Potrivit lui Adler, tronsonul cuprins între frontiera cu Ungaria şi Pecica ar trebui finalizat mai devreme pentru că pe timpul iernii nu vor mai fi condiţii meteo prielnice pentru lucrări.

Contractul de proiectare şi execuţie a lotului I din autostrada Nădlac – Arad prevede realizarea tronsonului între Nădlac la Pecica şi cuprinde şi drumul de legătură între DN7 şi autostradă.

Valoarea contractului este de 248.400.008 lei fără TVA, din care 211.140.007 lei fără TVA (85%) reprezintă contribuţia Uniunii Europene, iar 37.260.001 lei fără TVA (15%) sunt bani de la bugetul de stat.

Se așteaptă constructor pentru lotul II

Pentru lotul doi al autostrăzii, cuprins între Pecica şi Arad, procedurile de atribuire a contractului sunt în derulare, iar în acest caz nu se poate estima termenul de finalizare a lucrărilor şi nici procentul de degradare a lucrărilor deja executate, urmând ca în acest sens să se facă o nouă expertiză după atribuirea contractului.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului II din autostrada Nădlac – Arad cuprinde tronsonul dintre Pecica și Arad.

Contractul inițial de execuție a fost reziliat în 9 iulie 2013. În 3 iunie 2014 a fost lansată procedura de atribuire, durata de execuţie impusă fiind de 56 de luni.

Construcţia celor aproximativ 17 km de drum include două poduri pe autostradă, peste cursuri de apă, două pasaje peste DN7 şi varianta de ocolire Arad, 5 pasaje peste alte drumuri, un pasaj pentru traversare cale ferată Arad-Nădlac şi două noduri rutiere.

Problema agricultorilor, nerezolvată

Deşi agricultorii din Nădlac au semnalat, în numeroase rânduri, prin memorii adresate Comisiei Europene, Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, dar şi prin mitinguri de protest, că traseul autostrăzii le îngrădeşte accesul la terenurile agricole, problema a rămas, se pare, nerezolvată.

Prezenţi la conferinţa de presă organizată la Pecica, agricultorii nădlăcani au cerut, în scris, să li se prezinte modul în care vor avea acces cu utilajele agricole la terenurile lor.

„Am cerut în scris să ni se precizeze clar pe unde vom putea intra cu utilajele şi maşinile agriole pe terenurile noastre. Din ceea ce s-a spus aici reiese că vom putea circula cu maşinile agricole pe mai multe drumuri pe care, în mod normal, circulaţia este interzisă”, a afirmat un reprezentant al agricultorilor din Nădlac.

Anul trecut, în luna noiembrie, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional, Dan Șova, devenit anul acesta ministrul Transporturilor, susținea că se caută soluții pentru a rezolva nemulțumirile fermierilor din Nădlac, apărute odată cu construcţia autostrăzii Arad-Nădlac, în urma căreia accesul la 60% din terenurile agricole este blocat.

Share Button

comentarii

Leave a comment

libris.ro%20

Mai multe din Actualitati

… Socializeaza …

Certificat Web ziare ziare-pe-net.ro stiri in timp real! Stiri Ziare